Leírás
Mitől olyan magával ragadó a CatOwl - MacskaBagoly társasjáték
- Gyors, izgalmas játék, egyszerű játékszabály
- Egyszerre teszi próbára a mennyiségek gyors felismerését, a figyelmet, a formák és színek megkülönböztetését, a memóriát és a reakcióidőt
- Különböző játékváltozatok 5-99 éves korig
- 10-15 perces játékmenetek
A CatOwl macskabagoly játékhoz boszorkányos ügyességre lesz szükséged. Legyél szemfüles, számold össze a leggyorsabban az elvarázsolt macskákat, baglyokat, és gyűjtsd be Te a legtöbb kártyalapot!
A kártyalapok mindegyikén 7 figurát, macskákat és baglyokat láthatsz különböző színekben, csíkosan vagy pöttyösen. A játékot kétfajta dobókockával lehet játszani, az egyiken minták, a másikon a hagyományos dobokockához hasonlóan 1-től 6-ig pöttyök találhatóak. Ahogyan a Brainy Band társasjátékaitól már megszokhattad, ugyanazzal a készlettel több különböző nehézségi fokú játékot játszhatsz. Mi most a legizgalmasabb változatot mutatjuk be, de ha tovább olvasol megismerheted az egyszerűbb, kisebbekkel is játszható változatokat is.
Kapd el - egyszerű
Ezt a játékot 6 éves kortól bárki játszhatja.
Helyezd a totemeket az asztal közepére. A kártyapaklit szintén tedd az asztalra, hátlappal felfelé. A játékosok sorban következnek.
Az első játékos dob egyet a “számos” dobókockával, és felfordítja a pakli legfelső lapját. A játékosoknak a leggyorsabban meg kell nevezniük azt
a tulajdonságot, amelyből annyi látható az adott kártyán, mint amennyit dobott, majd el kell kapnia a megfelelő tulajdonságú oszlopot az asztalról.
Például a képen látható kártya esetén 1 kék, 2 macska, 3 pöttyös, 4 csíkos, 5 bagoly és 6 narancssárga látható, így ha a dobókocka 3-at mutat, a pöttyöst kell kiáltani és a pöttyös bagoly totemet kell megragadni. Ha 6-ost, akkor a narancssárgát és a naracssárga macska totemet és így tovább.
Amennyiben egy varázskártya kerül felfordításra, a játékosnak azt a totemet kell elkapnia, amely tulajdonság hiányzik a kártyáról.
Például: Ha a kártyán kék pöttyös bagoly van, akkor a narancssárga macska oszlopot kell elkapnia, hiszen a kártyán nincs se “narancssárga”, se “macska”.
Aki először elkapja a totemet, azé lesz a kártya. Ha rossz totemet kapsz el, akkor büntetésként a saját paklidból vissza kell adnod egy lapot. Ha két játékos egyszerre ugyanazt a totemet kapja el, azé lesz a kártya, aki lejjebb fogta meg az oszlopot.
A játék addig folytatódik, amíg a pakliból el nem fogy a kártya. A legtöbb kártyát összegyűjtő játékos nyer.
Kapd el - nehezített
A játék ugyanaz, viszont a kártyát csak 10 másodpercig nézhetitek, majd le kell fordítani és dobás után emlékezetből kell megmondani a helyes megoldást és elkapni a megfelelő totemet.
Számolj!
Ezt a játékot már 4 éves kortól is játszhatjátok. Ehhez a játékhoz nem lesz szükség a totemekre és varázs kártyákra sem.
Tedd a kártyapaklit az asztalra hátlappal felfelé. A játékosok sorban következnek, a legkisebb kezd. Az első játékos felfordítja
a pakli tetején lévő lapot és maga elé teszi. Majd dob a “tulajdonság” dobókockával és megmondja a kártyán lévő állatok számát, melyek
rendelkeznek az adott tulajdonsággal. Ha a válasz helyes, megtartja a kártyát. Ha téveszt, akkor a pakli aljára teszi a lapot és a következő játékos
jön. A játék addig folytatódik, amíg el nem fogy a pakliból a kártya. A legtöbb kártyát begyűjtő játékos nyer.
Nehezített változatként a számos dobokockát is használhatjátok, ekkor Kapd el játékhoz hasonlóan azt kell megmondania a soron lévő játékosnak, hogy melyik tulajdonságból látható adott mennyiség a kártyán.
Emlékezz!
Ezt a játékot 5 éves kortól ajánljuk. A játék szabályai megegyeznek a "Számolj" játékváltozatéval, viszont a lapot csak 10 másodpercig nézheti a soron lévő játékos, csak ezután dob a kockával és emlékezetből kell megmondania a megoldást. A többi játékosnak szintén lehetősége van megoldást mondani. A kártyát csak azután fordítsátok meg, ha mindenki megmondta a megoldást. A helyes megoldást elsőként megadó játékos kapja meg a kártyát.
A legtöbb kártyát begyűjtő játékos nyer.
Milyen készségeket fejleszt a CatOwl MacskaBagoly társasjáték?
A CatOwl kártyajáték azon túl, hogy remek szórakozás minden korosztály számára, számos készséget is fejleszt.
- mennyiségek felismerése újraszámolás nélkül
- formák és színek megkülönböztetése
- figyelem, összpontosítás
- reakcióidő
- memória
Paraméterek
Díjnyertes játék? | Nem |
Életkor | 6 - 7 éves korig |
Fejlesztési terület | Matematika |
Játékkategória | Tanulást Segítő Játékok |