Leírás
Minden gyerek imádja a gombnyomásra zenélő, ugra-bugráló, táncoló állatokat, ahogyan a távirányítós játékokat is. Mi lenne azonban, ha az önfeledt játék közben egy ilyen imádni való játék segítene a gondolkodásod fejlesztésében is? Megtanulhatnád, hogyan tervezd meg előre, mit csináljon cicusod, hogyan tanítsd meg neki mindezt lépésről lépésre, majd ellenőrizd, pontosan azt csinálta-e, mint amit szerettél volna.
A Coding Critter programozható cicus pont ettől olyan különleges. A hátán lévő gombok segítségével ugyanis te magad programozhatod be, mit csináljon, utána pedig megnézheted, pontosan végrehajtotta-e utasításaidat.
Nézd meg a videót, ismerkedj meg a Coding Critters-szel, utána pedig elmondjuk, mi mindent tudsz vele játszani és mi található a dobozban.
Ki és hogyan játszhat a Coding Critters programozható cicussal?
A Coding Critters programozható cicussal már 4 éves kortól játszhatnak a gyerekek. A készlethez járó útmutatóban meseszerűen mutatjuk be, hogyan lehet a cicust programozni az egyszerű feladatoktól az összetettebbekig. Ha pedig gyermeked elfáradna a programozásban, a cicust játszó üzemmódba helyezheted, amikor programozás nélkül is kedvére játszhat vele.
A cicus programozása rendkívül egyszerű, nem igényel programozó tudást, sőt számítógép se kell hozzá. A hátán lévő gombok segítségével előre-hátra közlekedik ill. jobbra-balra fordulattal halad előre. A különbség a távirányítós játékokhoz képest az, hogy akár 30 különböző lépést programozhatsz bele, amit a szintén a hátán lévő programozás gombbal hajt majd végre.
A játék fontos részét képezik a programkártyák, amelyek azt a célt szolgálják, hogy gyermeked előre kigondolja azokat a lépéseket, amiket a kutyusnak végre kell hajtania, majd miután egymás mellé tette a kártyákat, a kártyák alapján programozhatja be a kutyust. Ennek két előnye is van.
- Az egyik, hogy a gyerkőc sokkal könnyebben tudja a már lefektetett utasítások alapján programozni a cicust (kisebb gyerekeknek nem egyszerű 3-4 lépésből álló műveletsort megjegyezni, de a nagyobbaknak is kihívás 5-10 lépéses utasítássort fejben tartani)
- A másik, hogy a lerakott kártyák segítségével könnyen ellenőrizheti, hogy a cicus helyesen hajtotta-e végre az utasítás sort. Ha esetleg nem, könnyen kiderítheti, vajon a program volt-e eleve hibás (a lerakott kártyák alapján) vagy rosszul lett beprogramozva a kívánt utasítás sor.
Milyen készségeket fejleszt a Coding Critter programozható cicus?
- programozáshoz szükséges gondolkodás
- probléma megoldás
- előrelátás
- türelem
- kitartás
- térlátás, téri orientáció
- kritikus gondolkodás
Kukkantsd meg, hogy működik!
Paraméterek
Díjnyertes játék? | Nem |
Életkor | 4 - 5 éves korig |
Fejlesztési terület | Memória és Figyelem Fejlesztés |
Játékkategória | Természetfelfedező Játék |
Téma szerint | Robotos Játék |