Leírás
Popular - társasjáték gyűjtemény
Fedezd fel újra a Popular társasjáték izgalmait, amely generációk óta a családi esték kedvence! Ez az egyszerű, mégis szórakoztató társasjáték tökéletes választás gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt.
1. LUDO
Hogyan játszd a LUDO-t?
Minden játékos három színes golyót választ, amelyeket a kezdőpozícióba helyez. A cél? A dobókocka segítségével végigvezetni a golyókat a pályán, és eljuttatni őket a játéktábla közepén található három azonos színű célmezőre. Az a játékos, aki elsőként célba juttatja mindhárom bábuját, megnyeri a játékot! De a játék itt nem ér véget: a többiek tovább küzdenek a dobogós helyezésekért.
Miért válaszd a LUDO-t?
- Egyszerű szabályok, gyors kezdés – Ideális kezdőknek és tapasztalt játékosoknak.
- Stratégia és szerencse keveréke – Tökéletes kombináció, hogy minden kör izgalmas legyen!
- Kiváló családi program – 2-4 játékos számára ajánlott, gyerekeknek 5 éves kortól.
- Minőségi kivitel – Tartós anyagok, élénk színek, letisztult design.
A LUDO társasjáték előnyei:
Fejleszti a logikai gondolkodást
Erősíti a versenyszellemet és a türelmet
Együtt játszható gyerekekkel, barátokkal és családtagokkal
Kompakt, könnyen szállítható – ideális utazáshoz is
2.TICK TACK TOE
TIC-TAC-TOE – Játékszabály
Játékosok száma:
2 vagy több játékos.
Játék célja:
Az első játékos legyél, aki öt azonos színű golyót helyez el egymás mellett egy folyamatos sorban – vízszintesen, függőlegesen vagy átlósan.
Előkészületek:
- Minden játékos kiválaszt egy színt, és megkapja a saját színű golyókészletét.
- A játéktáblát helyezzétek el mindenki számára könnyen elérhető módon.
A játék menete:
- A játékosok felváltva következnek.
- A soron lévő játékos elhelyez egy golyót a játéktábla egy szabad mezőjére.
- A golyókat tetszőleges helyre teheted, de egyszerre csak egyet helyezhetsz el a saját színedből.
- A játék addig folytatódik, amíg valamelyik játékos öt saját színű golyót el nem helyez egy megszakítás nélküli sorban.
- A sor lehet vízszintes, függőleges vagy átlós.
- A sort nem szakíthatja meg más színű golyó.
A játék vége:
- Az a játékos nyer, aki először hoz létre egy ötös sort a saját színéből.
- Döntetlen esetén, ha a tábla megtelik anélkül, hogy bárki ötöt elhelyezne egy sorban, a játék véget ér győztes nélkül.
Tipp:
Figyelj az ellenfelek lépéseire, és akadályozd meg, hogy ők alakítsanak ki egy ötös sort!
3. NYILAK
NYILAK – Játékszabály
Játékosok száma:
2 vagy több játékos.
Játék célja:
Haladj végig a pályán, és légy te az első, aki eléri a célmezőt! Mozgásod irányát a táblán található nyilak határozzák meg, miközben stratkegikusan lépsz előre – vagy akár hátra!
Előkészületek:
- Minden játékos választ egy golyót a saját színéből.
- A golyókat a kijelölt kezdőmezőre kell helyezni.
- Készítsetek elő egy dobókockát!
A játék menete:
-
A játékosok óramutató járásával megegyező irányban következnek.
-
A soron lévő játékos dob a dobókockával.
-
Az eredménynek megfelelő számú mezőt lép előre, az irányt a mezőkön lévő nyilak mutatják:
- ⬆️ Egy sorral feljebb lép.
- ⬇️ Egy sorral lejjebb lép.
- ⬅️ Egy mezőt balra lép.
- ➡️ Két mezőt előre lép.
-
Ha a dobott szám miatt a játékos olyan mezőre érkezik, amelyen már áll egy másik játékos golyója, akkor:
- Az ott lévő golyót (vagy a játékos választása szerint bármely más golyót) a dobott számnak megfelelően vissza kell léptetni.
- A visszalépés irányát is a mezőkön lévő nyilak mutatják.
A játék vége:
Az a játékos nyer, aki elsőként eljut a célmezőre!
Tipp a győzelemhez:
Figyelj az ellenfelek helyzetére, és használd ki a lehetőséget, hogy visszaküldd őket – néha a legjobb lépés az, ha hátráltatod az ellenfeleidet!
4. Checkers – Játékszabály
Játékosok száma:
2 játékos
A játék célja:
Vedd le az ellenfél összes golyóját a tábláról, vagy akadályozd meg, hogy lépni tudjon.
Előkészületek:
- A játékot egy sakktáblaszerű játéktáblán játsszák.
- Minden játékos 9 golyót (korongot) kap, amelyeket a sablon szerinti kezdőpozícióba kell helyezni.
- A golyók kizárólag a szürke négyzeteken mozoghatnak.
A játék menete:
- A játékosok felváltva lépnek, kezdve a narancsszínű golyóval.
- A golyók átlósan mozognak a szürke négyzeteken:
- Csak előre, amíg közönséges golyók.
- Nem léphetnek át saját színű golyón.
Dáma (Királynő):
- Ha egy közönséges golyó eléri az ellenfél alapsorát, dámává alakul:
- Narancssárgából piros,
- Világoszöldből sötétzöld lesz.
- A dáma átlósan előre és hátra is mozoghat, tetszőleges számú mezőt, amíg nem ütközik akadályba.
Ütések (Ugrások):
- Ha egy saját golyó átlósan szomszédos az ellenfél golyójával, és az mögött egy szabad mező van, köteles átugrani azt, és az ellenfél golyóját le kell venni a tábláról.
- Az ugrás kötelező.
- Ha egy játékos választhat egy dáma és egy közönséges golyó között, akkor a dámával kell ugrania.
- Több ugrás esetén a játékosnak a teljes sorozatot végig kell vinnie, és csak az ugrássorozat befejezése után távolítják el az ellenfél összes leütött golyóját.
A játék vége:
- Az a játékos nyer, akinek az ellenfele:
- Már nem tud lépni (nincs golyója vagy mindegyik blokkolva van).
- Döntetlen, ha óvatos játékkal az ellenféltől már nem lehet több golyót elvenni.
Szabályszegés esetén:
- Ha egy játékos szabálytalanul lép (pl. kihagy egy kötelező ugrást):
- Az ellenfél kérheti a hibás lépés kijavítását,
- Vagy követelheti, hogy a szabályszegő játékos veszítsen egy golyót.
Paraméterek
Fejlesztési terület | Logikai Gondolkodás |
Játékkategória | Társasjátékok |