Leírás
Minden gyerek imádja a gombnyomásra zenélő, ugra-bugráló, táncoló állatokat, ahogyan a távirányítós játékokat is. Mi lenne azonban, ha az önfeledt játék közben egy ilyen imádni való játék segítene a gondolkodás fejlesztésében is? Megtanulhatnád, hogyan tervezd meg előre, mit csináljon a nyuszi, hogyan tanítsd meg neki lépésről lépésre, majd ellenőrizd, pontosan azt csinálta-e, mint amit szerettél volna.
A Coding Critter tanítható nyuszija pont ettől olyan különleges. A hátán lévő gombok segítségével ugyanis te magad taníthatod meg, mit csináljon, utána pedig megnézheted, pontosan csinálta-e meg a feladatot.
Ki és hogyan játszhat a Coding Critters tanítható robot nyuszival?
A Coding Critters tanítható robot nyuszival már 4 éves kortól játszhatnak a gyerekek. A készlethez járó útmutatóban meseszerűen mutatjuk be, hogyan lehet a nyuszit tanítani az egyszerű feladatoktól az összetettebbekig. Ha pedig gyermeked inkább szabad játékra vágyik, a nyuszit játszó üzemmódba helyezheted, amikor kedvére játszhat vele, akár egy plüss nyuszival.
A nyuszi tanítása rendkívül egyszerű, nem igényel programozói tudást, sőt számítógép se kell hozzá. A hátán lévő gombok segítségével előre-hátra közlekedik ill. jobbra-balra fordulattal halad előre. A különbség a távirányítós játékokhoz képest az, hogy akár 30 különböző lépést is megtaníthatsz neki, amit a szintén a hátán lévő kör alakú gombbal hajt majd végre.
A nyuszihoz hinta, liftes csúszda, kiskocsi (amit a nyuszi maga után tud húzni) répa, fa és bokor is jár, mellyel a nappaliba vagy az asztalra varázsolhatod kertjét, sőt még kis barátai is vannak, akivel különböző játékokat játszhat.
A játék fontos részét képezik a tappancs kártyák, amelyek azt a célt szolgálják, hogy gyermeked előre kigondolja azokat a lépéseket, amiket a nyuszinak végre kell hajtania, majd miután egymás mellé tette a kártyákat, a kártyák alapján taníthatja meg a nyuszinak a lépéseket. Ennek két előnye is van.
- Az egyik, hogy a gyerkőc sokkal könnyebben tudja a már lefektetett utasítások alapján programozni a kutyust (kisebb gyerekeknek nem egyszerű 3-4 lépésből álló műveletsort megjegyezni, de a nagyobbaknak is kihívás 5-10 lépéses utasítássort fejben tartani)
- A másik, hogy a lerakott kártyák segítségével könnyen ellenőrizheti, hogy a nyuszi helyesen hajtotta-e végre az utasítás sort. Ha esetleg nem, könnyen kiderítheti, vajon a lerakott kártyák alapján tervezett útvonal volt-e hibás vagy rosszul lett bepötyögve a kívánt utasítás sor.
Milyen készségeket fejleszt a Coding Critter programozható kutyus?
- előrelátó gondolkodás
- probléma megoldás lépésekre bontva
- kritikus gondolkodás
- türelem
- kitartás
- térlátás, téri orientáció
Kukkantsd meg, hogy működik!
Paraméterek
Díjnyertes játék? | Nem |
Életkor | 6 - 7 éves korig |
Fejlesztési terület | Memória és Figyelem Fejlesztés |
Játékkategória | Természetfelfedező Játék |
Téma szerint | Robotos Játék |